1. Algemeen

Runt u een hotel of geeft uw bedrijf een feestje? Bij de Oppascentrale regelen wij graag een oppas voor u. Oppascentrale Kriterion heeft een oppasbestand van ongeveer 50 studenten, die één of twee keer in de week oppassen bij families in en rondom Amsterdam. Door ons roostersysteem lukt het ons om voor 95% van alle aanvragen (inclusief last-minutes) een oppas te vinden. Per jaar behandelen wij meer dan 2000 aanvragen, en zijn wij altijd volop in de weer om de leukste en meest betrouwbare oppassen voor u binnen te halen. Het aanmelden van uw bedrijf kan eenvoudig online gedaan worden, na aanmelding kunt via uw persoonlijke account een aanvraag plaatsen. Hebt u na het lezen van deze pagina nog vragen? Kijk dan bij de F.A.Q. voor ouders of neem contact met ons op.

2. Aanmelden

Wij bieden onze leden de mogelijkheid om via internet een oppasaanvraag te plaatsen. Met enkele stappen kunt u een online account aanmaken. Hiermee kunt u 24 uur per dag: een oppas aanvragen, de status van uw aanvraag bekijken en uw persoonlijke gegevens bijwerken. Klik op de knop '‘Aanmelden’' om direct te beginnen. Houdt er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat uw account is geactiveerd. Hebt u met spoed een oppas nodig, neem dan na aanmelding telefonisch contact met ons op of stuur ons een email. Wij zullen dan ons uiterste best doen uw aanmelding zo snel mogelijk te behandelen.

Let op! Bent u al lid maar hebt u nog geen online account? Geef dit aan in de opmerkingen en u kunt na activering direct aan de slag. Nieuwe klanten krijgen een welkomstbrief en informatie over de betaling van de jaarlijkse contributie over de e-mail toegestuurd.

3. Aanvraag plaatsen

Aan de hand van uw internet account kunt u via onze website www.oppascentralekriterion.nl een oppas aanvragen. Dit kan tot 24 uur voor aanvang van de aanvraag. Het fijne aan een internet aanvraag is dat u direct bericht krijgt middels een automatische e-mail zodra wij een oppas voor de aanvraag hebben gevonden.

Het opmerkingenveld kan gebruikt worden om aan te geven wat de reden van de aanvraag is en om gegevens over de kinderen te verstrekken. Hierbij kan gedacht worden aan de hoeveelheid kinderen, de leeftijden en of er wel of geen activiteiten aanwezig zijn. Bij meer dan 4 kinderen vragen wij je dit ook in het opmerkingenveld te vermelden, dan nemen wij contact met u op over het benodigd aantal oppassen.

Wanneer je last minute, voor dezelfde avond of de volgende dag, een oppas nodig hebt is het mogelijk om de aanvraag telefonisch te plaatsen. Je kan tussen 16.30 en 20.00 bellen naar 020-624 58 48. Wij bevestigen alle internet- en telefonische aanvragen uiterlijk voor 20.00 uur op de avond voorafgaand aan de aanvraag. Indien je geen gebruik wilt maken van deze service, verzoeken wij je dit in het opmerkingen veld te vermelden of ons een email te sturen.

4. Annuleren

Indien u uw aanvraag onverhoopt wilt annuleren, verzoeken wij om dit zo spoedig mogelijk aan ons te laten weten. Dit kan zowel telefonisch als door middel van een email. Geef in de email duidelijk de datum en tijd van de aanvraag aan en vergeet niet de adresgegevens te vermelden. Als de aanvraag al bevestigd was (telefonisch, voicemail of een persoonlijk gerichte email) (aan u) zijn wij genoodzaakt om € 15,- aan annuleringskosten per oppas in rekening te brengen. Van deze annuleringskosten gaat een deel als vergoeding naar de oppas omdat de oppas rekende op de inkomsten van een aanvraag. Het andere deel gaat naar de Oppascentrale voor de geleverde inspanning.

5. Tarieven

Tarieven voor ouders variëren van de tarieven voor bedrijven, dit heeft te maken met de locatie van de aanvraag, het oppassen in een huis is over het algemeen minder belastend voor zowel de kinderen als de oppas.

Aan de OC:
Jaarlijkse contributie € 35,- Deze geldt van januari tot en met december, ongeacht wanneer aanmelding is gedaan.
Annuleringskosten € 15,- Het bedrijf ontvangt een informatiebrief van de Oppascentrale als je een aanvraag annuleert wanneer deze al was bevestigd.
Annuleringskosten aan de deur € 20,-  

Aan de oppas:
De ouders betalen de oppas contant aan het einde van de oppasaanvraag. Het te betalen bedrag wordt als volgt opgebouwd:
Aantal uur x €9,- + Administratiekosten €5,- + eventuele toeslag(en) = Totaal
 
Uurtarief €10,- 
Administratiekosten €5,-
Minimumtarief* €30,- 
Kennismakingsgesprek €10,-
 
 
Zonetoeslag:
- Noord en buiten de Ring A10 €3,50
- Amstelveen, Diemen en Duivendrecht €5,-
- buiten regio Amsterdam in overleg
 
* excl. administratiekosten en evt. toeslagen
 
Feestdagentoeslag:
Goede Vrijdag
Hemelvaartsdag
Valentijnsdag (vanaf 19.00u op 14/2)
€5,-
 
Bevrijdingsdag
Tweede Kerstdag
Tweede Paasdag
Tweede Pinksterdag
€10,-
 
Eerste Kerstdag
Eerste Paasdag
Eerste Pinksterdag
Koningsdag
Koningsnacht (vanaf 19.00u op 26/4)
Nieuwjaarsdag
€15,-
 
Oud en Nieuw (vanaf 19.00u op 31/12) €35,-

Bij aanvragen met meer dan 4 kinderen is overleg over het aantal oppassen wenselijk. Noteer jij dit in het opmerkingenveld van de aanvraag? Dan nemen wij contact met jou op.

Alle toeslagen en administratiekosten gelden per aanvraag, niet per uur.